Duurzame workout met Dopper Sport Cap

Dopper, het bedrijf achter de perfecte duurzame fles voor kraanwater, introduceert een nieuwe dop. De ‘Sport Cap’ heeft een flexibele tuit die het gemakkelijk maakt om tijdens het sporten te drinken. De Dopper Sport Cap slaat twee vliegen in één klap; sporten wordt nét dat beetje aantrekkelijker en met de aanschaf van een Dopper help je het milieu beschermen en drinkwater te verschaffen aan mensen die het hard nodig hebben. Cheers!

Een Dopper die speciaal is ontwikkeld om gemakkelijk tijdens het sporten te kunnen drinken. Dopper oprichter Merijn Everaarts zat er al een tijd op te broeden. Merijn: “Ik heb in de loop der tijd veel mailtjes gekregen van mensen die me verzochten om het flesje aan te passen aan de behoefte van mensen die sporten. Leuk om te merken dat de Dopper-doelgroep zo sportief is, maar als we het doen, doen we het goed. Het heeft even geduurd voordat we de ideale tuit hadden ontwikkeld die je gemakkelijk op je Dopper draait. Ik ben heel tevreden over het resultaat. De Sport Cap is perfect voor mensen met een sportieve lifestyle.”

Het is ontwerper Rinke van Remortel gelukt om het ideale flesje voor kraanwater te voorzien van de ideale dop voor sporters. “In mijn ontwerpen concentreer ik me eerst op de functionaliteit, dat is de basis. Maar het oog wil ook wat, ik ben natuurlijk niet voor niets een designer”, legt Van Remortel uit.

De nieuwe cap heeft dezelfde vorm als de dop die de Dopper zo herkenbaar maakt, maar door deze van een flexibel materiaal te maken kan je de dop omklappen om zo de bidon dop gemakkelijk te gebruiken. Dopper wil bewustwording creëren over de impact van single-use plastic afval en daarom is deze nieuwe dop ook gewoon op je huidige Dopper te gebruiken. Dus geen extra fles in je kast, maar alleen een extra dop waardoor je Dopper fles multi-inzetbaar wordt.

De Dopper Sport Cap is vanaf januari verkrijgbaar via o.a. de Dopper webshop voor €5,50.

Dopper wil in een wereld leven waar mensen zich bewust zijn van het milieu, waar we actief de hoeveelheid single-use plastic afval verkleinen en waar iedereen, dicht bij huis en ver weg, toegang heeft tot veilig drinkwater. Het vele gebruik van petflessen wereldwijd veroorzaakt een enorme afvalstroom in de oceanen, de zogenaamde ‘plastic soep’. Met de herbruikbare design waterflessen van hoogwaardig kunststof en staal, draagt Dopper bij aan de vermindering van deze milieuproblematiek. Daarnaast stimuleert Dopper het gebruik van kraanwater als goedkoop en minder milieubelastend alternatief voor mineraalwater. Dopper is officieel gecertificeerd als ‘B Corp’ (Benefit Corporation) en behoort nu tot de mondiale beweging van wereldverbeteraars. Daarnaast is de Dopper Original een Cradle to Cradle gecertificeerd design.

De Dopper Foundation bestaat sinds 2013 en – gefinancierd door 5 % van de netto verkoopomzet van Dopper, sponsoring en donaties – financiert water- en sanitatie projecten wereldwijd, onder meer in Nepal in samenwerking met Simavi. Tevens ontwikkelt de Foundation via haar Dopper Water & Waste Academy educatieve programma’s in landen waar kraanwater al een gemeenschappelijk goed is.