Dopper scoort 100% op trots, eerlijkheid en kameraadschap in Great Place to Work onderzoek

Dopper is ‘Great Place to Work Certified’ en mag zich als eerste Best Workplace 2018 noemen

Haarlem, maandag 9 juli 2018 – Het Haarlemse bedrijf, bekend van de duurzame waterfles, scoorde meerdere malen 100% binnen drie van de vijf waarden uit het Great Place to Work-onderzoek. De Dopper-werknemers zijn het unaniem met elkaar eens: ze voelen zich eerlijk behandeld binnen de organisatie, zijn trots dat ze hier werken en voelen kameraadschap in het team. Door de hoge score is Dopper nu al Great Place to Work Certified en mag zich als eerste – samen met nog drie andere organisaties – Best Workplace 2018 noemen.

Vorige maand hebben Doppers 38 werknemers het Great Place to Work- onderzoek ingevuld. Dit onderzoek test goed werkgeverschap op geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Onlangs behaalde Dopper al een top 10 plaats in de lijst Best Workplaces 2017 (Small). Dit jaar scoorde Dopper meerdere malen 100% binnen drie van de vijf pijlers en de overall score ging van 80% in 2017 naar 91% in 2018. Bovendien scoorde Dopper op alle pijlers hoger ten opzichte van 2017 en tevens hoger dan het gemiddelde van alle deelnemende organisaties in 2018.

Het Dopper team met het Great Place to Work-certificaat.

Voorgaande jaren maakte Great Place to Work pas een jaar later bekend of een werkgever de lijst had behaald. Dit jaar besloot Great Place to Work dat goed werkgeverschap eerder erkenning mag krijgen. Daarom is een certificering in het leven geroepen, die direct na het afronden van het onderzoek toegekend wordt: Great Place to Work Certified. Om deze certificering te bemachtigen moet een organisatie minimaal 70% scoren op het medewerkersonderzoek, er moet voldaan worden aan een minimum respons op dit onderzoek (organisatie-afhankelijk), en er moeten 21 punten of meer gescoord worden op de analyse van de organisatiecultuur. Samen met drie andere organisaties heeft Dopper deze certificering weten te bemachtigen. De volledige lijst ‘Great Place to Work 2018’ wordt pas maart volgend jaar bekendgemaakt.

Over Great Place to Work

Goed werkgeverschap is de weg naar organisatiesucces – dat is de overtuiging van Great Place to Work Nederland. Organisaties die een cultuur van vertrouwen, trots en plezier hebben, presteren beter. Hier als organisatie in uitblinken is een prestatie. Een prestatie om trots op te zijn en een prestatie die aandacht verdient.

De top 10 van Best Workplaces wereldwijd wordt in maart 2019 bekend gemaakt per categorie (Multinational, Large, Medium en Small) . Verovert de organisatie een plek in deze top 10, dan mag het zich vanaf die tijd een jaar lang Best Workplace noemen. Maar omdat Dopper nu al Great Place to Work Certified is, mag de organisatie zich nu al een Best Workplace 2018 noemen.